zaterdag 19 mei 2012

T-shirt voor Lukas


Onze oudste zoon groeit (gelukkig) gestaag door. Het wordt dus weer tijd voor nieuwe kleertjes.

En tja...ook wij moeten op onze centjes letten, dus bedacht ik mij dat het zelf maken van kleertjes wel een goede manier van bezuinigen is. Daar komt nog bij dat mijn kasten letterlijk uitpuilen van de lapjes, dus ik sla meteen twee vliegen in één klap.

Nu wil het toeval dat onze kleine vent erg into the krokodillen is (Dill), dus wat is er dan leuker om een kroko op z'n shirtje te borduren. Ik heb gelukkig keuze uit diverse borduurpatronen voor op de naaimachine, dus heb ik een leuke op een apart stukje stof gezet.

Ik heb, voordat ik het shirtje in elkaar heb gezet, het volgende in de borduurring gespannen.
Eerst een laag scheurvlieseline met een kleeflaag.
Toen het t-shirt onderstofje.
Daarna een restje zwarte tricot vastgezet met tijdelijke lijmspray en uiteindelijk de krokodil erop geborduurd.
Achteraf met een zigzag de zwarte tricot rondom even vastgestikt en niet al te netjes, ruim buiten de zigzagrand afgeknipt.

Natuurlijk heb ik daarna het shirtje in elkaar gezet, met de lockmachine (oh wat ben ik toch blij met dat ding!)

En kijk aan....een nieuw Dill-shirt.
Hij is er helemaal blij mee!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen