zaterdag 4 augustus 2012

Hup Holland Hup pannenlap

Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd redelijk aan de televisie gekluistert zit als het gaat om sporten.
Ik ben nooit zo´n enorme sportliefhebber geweest, maar sinds de Tour de France van 2011 begin ik het toch steeds leuker te vinden.

Zo was ik al een tijdje van plan om een heel oud patroon uit te werken.
De daadwerkelijke pannenlap ligt al enige tijd op mijn bureau, maar ik kwam er steeds niet aan toe.
Nu moest het er toch maar van komen.

Ik ben al een tijdje bezig met het samenstellen van pakketjes om zelf kleine haakwerkjes te maken.
Deze pakketjes zijn compleet met garen, patroonbeschrijving en eventuele fournituren.
Als ik zo'n pakketje maak dan maak ik het ontwerp natuurlijk eerst zelf en ik weeg alles; garen per kleur, vulling, lengte van de eventuele lintjes, etc.
Het is best een intensief werkje, maar ik merk dat mensen het leuk en handig vinden.
Zo kan iedereen in principe met een basispakketje aan de slag.

Maar goed....een pannenlap.
Het lag dus al een tijdje op mijn bureau en nu had ik de tijd om er eens goed naar te kijken en te puzzelen en ik moet zeggen dat het resultaat me niet tegenvalt.
Tijdens het haken van het proefmodel kwam ik op het idee (beïnvloed door onder andere de Olympisch Spelen) om er een Hollands jurkje van te maken.
En dit is het resultaat.


Het patroon staat als kooppatroon in de webshop.
Een deel van de verkoop van dit patroon komt ten goede van een goed doel, maar hierover schrijf ik later nog een aparte blog.

Op dit moment is het patroon dus te koop en de pakketjes (compleet met garen en beschrijving) moeten nog worden samengesteld, dus die komen later in de webshop te staan.

Ik hoop dat veel mensen zin hebben in zo'n Hollands jurkje in de keuken!

1 opmerking:

  1. Het is je gelukt! Die is volgens mij goed gelukt hoor. Leuk idee om hem in de hollandse vlag te maken.

    BeantwoordenVerwijderen