zaterdag 3 november 2012

Verjaardagstaart

Onze grote vent is nog niet zo lang geleden al weer 3 jaar geworden.
De tijd vliegt!

Om dit te vieren had ik bedacht een leuke verjaardagstaart te maken.
Ten eerst omdat ik het eens wilde proberen en ten tweede omdat ik het eens wilde proberen :-)

Ik ben begonnen met cakemeel te mixen met minder suiker in zo'n metalen bolle schaal van Ikea.
Een leuke vorm en het gaat prima, alleen de volgende keer moet ik de bakvorm laag in de oven zetten, want daar zit nu natuurlijk iets meer volume dan bij een gewoon cakeblik.

Toen in drie lagen gesneden met behulp van een draadje.

De lagen met jam besmeerd en daarop een dun laagje bakkersroom (hmmm...lekker, die restjes)

 
De lagen weer op elkaar gestapeld en toen Klopklop gemixt (ik hou niet zo van botercreme).
Die heb ik over de hele bol gesmeerd en toen de fondant uitgerold met een deegroller.
Een leuk geel laagje.

En daarna de bloemtjes uitgestoken en de taart verder versiert.


Ik hoop dattie lekker is.
Ik vond het in ieder geval erg leuk om te doen.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen