zaterdag 12 januari 2013

Een nieuw jurkje voor Loes

Ik ben weer eens lekker aan de slag geweest.
Veel tijd heb ik er normaal gesproken niet voor, maar ik moet er wel tijd voor gaan maken.

Mijn vaste inkomen is namelijk weggevallen (voor meer mensen een bekend probleem)
Nu zijn twee dingen belangrijk....
1. mijn inkomsten via lesgeven, winkel en webshop
2. op de één of andere manier zien te bezuinigen

Eén mogelijkheid van geld uitsparen is zelf kleding maken.
Ik heb in de loop van de jaren een behoorlijke voorraad stofjes verzamelt en het wordt tijd dat deze voorraad wordt gebruikt.

Ik ben begonnen met een jurkje voor Loes, maat 92.
Uiteraard eerst de stofjes bij elkaar gezocht en ook nog een rits (eentje die nog goed was en die ik uit een ander kledingstuk heb gehaald).


Ik paste het jurkje eerst even door voordat alles definitief vast zat.
Die kleine meid vond het helemaal geweldig en hier is het resultaat....


Het patroon komt uit een Ottobre, mijn lijfblad als het gaat om naaipatronen voor kinderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen