zaterdag 19 januari 2013

Omslagdoek

Ik ben begonnen met het breien van een omslagdoek.
Niet te moeilijk, maar wel lekker kleurrijk.

Ik heb al een tijdje een heel mooi wolletje in de winkel liggen, maar ik heb er eigenlijk nog weinig van verkocht.
Tijdens het inventariseren sloeg ik eigenlijk per ongeluk een blad open en stuitte op het volgende modelletje...


Gewoon leuk, toch??
En volgens mij niet echt moeilijk.
Het wordt gemaakt van Linie 293, Loop
Ik dus even in de voorraad kijken en ik heb gekozen voor rood....leek me leuk.


De start is reeds gemaakt....
Het patroon is heel simpel:
Zet 3 steken op met naalden 12, en brei alles in recht en averecht.
In de averechte naald (de teruggaande naald) meerder je na de kantsteek aan beide kanten 1 steek;
dit doe je door een draad op te nemen tussen de twee steken (hier zit een soort tussendraad)
Als je 81 steken hebt kant je alles af en maak je de franjes naar eigen idee voor wat betreft lengte (ik doe ze ongeveer 18 cm lang, dus knip ik draden van ca. 36 cm en zet deze met een haaknaald aan de omslagdoek)


 En het uiteindelijke resultaat.........










Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen