zaterdag 16 maart 2013

Gehaakt Kimonojasje

Ik ben weer eens druk bezig geweest voor Loes.
Haar kledingkast zit vol, maar voornamelijk met iets te kleine kleding.
Af en toe maken die kinderen echt een groeispurt door, dan lijkt het wel of ze in één nacht een paar centimeter groeien (voor je gevoel dan hè?!)

Ik dus op zoek naar een leuk patroontje en natuurlijk niet al te moeilijk, zodat het snel klaar is.
En toen kwam ik dit Kimono jasje tegen, hier en daar wat aangepast en aan de slag gegaan....

Ik heb het met een dubbele draad gehaakt, omdat het met een naald 4 beschreven stond.
En ik ben nu niet altijd zo in de "Mood" om alles om te rekenen, vandaar die dubbele draad.
Het was een wat oudere kwaliteit waar ik nog het een en ander van had liggen...maar ik denk dat een dubbele draad van de Phil Coton3, Sandy, Catania of Limone ook wel kan.


Natuurlijk ging het weer niet zonder slag of stoot, want ik kwam 1 bol tekort van één kleur.
Ik heb dus het andere pand in een andere kleur gedaan en eigenlijk is het effect best leuk geworden.

Het patroon zal ik eerdaags wel op m'n site zetten, maar ik moet eerst nog andere zaken afronden.
Maar ik doe zeker m'n best!!

Tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen