zaterdag 1 juni 2013

Schapen in de straat????

Het is al weer even geleden (3 weken????)
Het spijt me enorm, maar het is vooral erg druk geweest, de laatste tijd.
Af en toe moet er dan ook iets gebeuren om het cirkeltje te doorbreken.

En ja!!!
Vandaag was het zover.

Ik zat vanochtend in m'n winkeltje me druk te maken over allerlei "winkelzaken" toen opeens mijn vader naar binnen kwam en zei..."Joh, kom eens kijken! Er lopen schapen door de straat!"


Ik naar buiten en ja hoor!!
Schapen!!
Een hele kudde!!!
Geweldig!
Dat maakt je dag toch weer goed?

Overigens is dit ritueel een jaarlijks terugkomend iets.
De schapen worden gebruikt om het gras op de kleine dijken in de omgeving op natuurlijke wijze kort te houden.
Mooie manier van natuurbeheer, nietwaar?



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen