zaterdag 23 november 2013

Eenvoudige sjaal van Linie 292, Sal

Soms heb je wel eens van die bolletjes in de kast liggen waar je je al verschillende keren van af hebt gevraagd hoe ze er eigenlijk uitzien als ze gebreid worden......
Dat had ik dus ook met kleur 13 van de Sal, dit is het bolletje:



Ik vind de kleuren op de bol geweldig!
Maar het resultaat?????
Ik heb er uiteindelijk een sjaal van gemaakt, en hier het gebreide resultaat:


Een sjaal die eigenlijk overal bij past en vooral erg vrolijk (en warm) is.....
perfect tijdens deze donkere dagen.

Het patroon is heel simpel:
Zet 27 steken met naald 10 en brei daarna in boordsteek; 3 recht, 3 averecht
Brei door tot je gewenste lengte en kant af.
Ik heb in totaal 5 bollen gebruikt.

Hmmmm....ik denk dat ik er ook eens een col van ga maken, maar dan van een ander kleurtje.....



1 opmerking:

  1. heel verrassend effect! Leuk. En die kleur voor die col..... die nieuwe sal-grijstinten bollen, die knalroze is geweldig, maar ook (jaja, het zal eens niet zo zijn) de blauwe is ook mooi. Al knalt dat roze ook mooi! Breize. Mee naar de Kwinter?

    BeantwoordenVerwijderen