zaterdag 4 januari 2014

Rijst met gewokte rode kool voor ca. 6 personen

Het ziet er een beetje fusionachtig uit, maar het is heel lekker en gezond.
Vanuit mijn jonge jaren had ik altijd het idee dat ik rode kool niet lekker vond.
Nu ik zelf de pannen in handen heb probeer ik wel eens iets nieuws uit en de tijd was daar toen ik een halve rode kool kreeg.....tja, dat kan ik natuurlijk niet voorbij laten gaan.
Dus ben ik wat gaan experimenteren....
Wij hebben van dit gerecht in ieder geval 2x gegeten (je kan alles makkelijk invriezen en daarna weer opbakken in de wok of hapjes/koekenpan)


Wat heb je nodig:
- Basmatirijst, voldoende voor 6 personen.
- ca. 350 gram rundergehakt
- 1 sjalotje
- 1 uit
- 1/2 verse rood pepertje
- 2 teentjes knoflook
- olie
- 1/2 rode kool in reepjes gesneden en gewassen (vers!!!!)
- 50 ml Terriyaki sojasaus van Kikoman
- 1 appeltje, geschild en in kleine blokjes
- peper & zout

- De Basmatirijst volgens de verpakking koken
- het gehakt rullen in de wok
- sjalotje, uitje, pepertje en knoflook even meebakken
- naar smaak peper en zout toevoegen
- Dan uit de wok halen.

- de rode kool wokken op hoog vuur.
- Afblussen met de Terriyaki sojasaus
- Dan het gerulde gehakt erbij doen en alles nog even goed doorwarmen.
- Je kan de rijst er los bij serveren (omdat ik deze foto heb gemaakt bij onze 2e maaltijd zit de rijst er al bij)
- Als finishing touch een geschild appeltje in blokjes toevoegen en kort meeverwarmen.

Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen