zaterdag 11 januari 2014

Zomerjurkje van 100% (quilt)stof

Ik heb sinds kort stoffen in de collectie opgenomen.
Het zijn er nog niet zoveel, want het is nogal een investering zeg!
Maar in goed overleg met m'n hummie hebben we toch een klein stapje genomen.

Ik heb een aantal (in mijn ogen) leuke stoffen ingekocht.
Het zijn eigenlijk quiltstoffen, maar je kan er ook prima kleding van maken.
De grap is dat je diverse stoffen gaat combineren....eigenlijk als een echte quilt.
Je ziet het al in Belgiƫ, Duitsland, Amerika en op diverse andere plaatsen in de wereld.

Ik hoop dat Nederland het "licht" ook gaat zien, want het is ontzettend leuk om te doen.
Met een paar stofjes maak je echt je eigen creaties!
En het patroon hoeft helemaal niet zo ingewikkeld te zijn, liever niet zelfs!
Want dan komen de stofcombinaties het mooiste uit.

Hier is mijn eerste creatie (tussen alle drukke dagen en bezigheden gemaakt voor m'n kleine meid)....
Ik heb gebruik gemaakt van 2 stofjes.
De voering is ook hetzelfde als de bovenstof (lekker comfortabel).


Het lijfje is gemaakt van een geel stofje met een klein bruin stipje, de rok is van appeltjesstof.
Ik heb de tule onderrok afgebiesd met een satijn bandje, zodat deze niet aan kousen of maillots kan blijven plakken.
Daarnaast heet het ook nog een leuk effect tijdens het lopen en spelen!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen