maandag 15 februari 2016

Verkleedkleding naaien

Aan het eind van elk schooljaar worden de ouders op de school waar onze kinderen zitten, gevraagd om mee te helpen met het schoonmaken van het speelgoed.
Blokken lego, bouwblokken, boeken en heel veel andere dingen worden dan verdeeld aan vrijwilligers.

Dus je begrijpt dat ik me enigszins geroepen voelde om me bezig te houden met de verkleedkleding.
Ik ben tenslotte afgestudeerd aan de MTS mode en kleding / modevakschool (kleermaker zeg ik altijd, daar hebben veel mensen een duidelijk beeld van).
Dus kleding is wel een beetje mijn ding in dit geval.

Ik had wat meegenomen, met de boodschap dat er wel het een en ander gerepareerd moest worden.....
Nou ja.....gerepareerd?!?!?!
Ik heb maar wat vervangen.
Er zat een trouwjurk bij de garderobe die echt h-e-l-e-m-a-a-l in reepjes lag.
Dat kinderen hier nog mee konden spelen.
En nee.....een foto heb ik niet...sorry....

Ik heb wel een foto van de jurk ter vervanging van het lappengevalletje.


Grappig toch?!
Mét een klein sleepje.....

Het patroon komt uit het kinderverkleedboek van knippie en ik heb het patroon aangepast aan mijn eigen wensen.

Nu maar hopen dat de kinderen er veel plezier van hebben.


1 opmerking:

  1. Ik vind hem geweldig. Jammer dat mijn kinderen al zo groot zijn, anders had ik een leuk kadootje geweten voor hen.

    BeantwoordenVerwijderen