woensdag 23 maart 2016

Zomers kinderjurkje

Zo heel af en toe heb ik tijd om weer eens achter de naaimachine te kruipen.
En ik kan niets anders zeggen dat ik daar toch wel erg gelukkig van wordt.
Zeker als je met mooie stoffen mag werken.

Ik heb sinds een tijdje een kleine collectie quiltstoffen in mijn webwinkeltje.
Ik ben zelf geen quiltster, maar ik hou van de stoffen....ze zijn mooi, hebben mooie printjes en de kwaliteit is super!!

Ik gebruik deze mooie stoffen om kinderkleding mee te maken.
Het leuke van quiltstoffen is, is dat ze in series uitkomen.
Deze series passen in kleur en design naadloos bij elkaar.
Als je de stoffen apart ziet, dan zou je dat op het eerste gezicht niet zeggen, maar als je ze samen gebruikt, dan klopt het hele plaatje.

Deze stoffen heb ik nog niet zo lang geleden ingekocht.



De kleuren passen perfect bij elkaar....lekker vrolijk.
Zeker voor de komende zomer.
Het mooie is, dat dit 100% katoen is, dus echt heerlijk in het dragen.

Ik heb eens in mijn patroonbladen gesnuffeld en kwam een leuk en simpel patroon tegen.





Dit jurkje sluit met 2 knopen en is dus voor de naaister die ritsen vreest een perfect modelletje.

De volgende keer ga ik deze jurk dusdanig maken, dat hij aan twee kanten te dragen is.
Nog leuker!!!

Ik heb in totaal 2,5 meter stof gebruikt.
Van "Multi Stripe"1 meter
Van "Striped Bubble" 1,5 meter
2 knopen, vlieseline en uiteraard bijpassend garen.

Het was even puzzelen met de patroondelen, maar ik heb het jurkje in een dag in elkaar gezet.
Inmiddels is de jurk al een keer gewassen en ik heb 'm nat opgehangen.
Ik hoef niets te strijken!
Geweldig toch!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen