donderdag 19 januari 2017

T-shirts met Digitale print stof

Ik heb mijn opleiding op de Modevakschool in Utrecht gevolgd.
In de tijd toen ik begon heette het zelfs nog de MTS voor Mode & Kleding.
Een naam, die volgens mij, de lading veel beter dekt. Een opleiding in de mode is redelijk technisch en lang niet zo romantisch zoals je vaak op TV wordt voorgeschoteld.

Wij leerden met de hand patronen te tekenen, technische tekeningen.
We leerden hoe een naaimachine in elkaar zat en hoe je die het beste kon onderhouden.
We leerden hoe we achter een naaimachine moesten zitten, zonder ons teveel te belasten.
We leerden met brandproeven te ontdekken van welke grondstof een bepaald materiaal was gemaakt (ik heb er nog een litteken van op mijn duim toen er een gloeiend heet druppeltje plastic op mijn hand viel)

Naast dit alles heb ik nog extra cursussen gedaan zoals CAD CAM tekenen, Middenstandsdiploma, Herenkleding tekenen.

Ik heb er nooit spijt van gehad en heb er later nog veel aan gehad.
Maar wij wisten toen nog niet wat er nu wel is....digitale prints!

Wat leuk is dat!
Voor jong en oud....


Ik ben er mee aan de slag gegaan, want het is weer iets nieuws hè?!
Om heel eerlijk te zijn vind ik een kledingstuk gemaakt met alleen maar digitale stof wel een beetje druk, dus heb ik een combinatie gemaakt.



De achterkant en de mouwen heb ik met één kleur gedaan.
En dit is een beetje joggings-achtige stof. Dus lekker warm en zacht ;-)



En weet je wat nou zo grappig is?!
Ik pas deze shirtjes op mijn kinderen, want die hebben daar de juiste maat voor.
En ik had moeite om ze weer uit te krijgen!
Ze vinden ze zó lekker zitten!

Een mooier compliment kan je niet krijgen, nietwaar?!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen