vrijdag 3 februari 2017

Lekker warme gehaakte trui

Soms zie je wel eens een patroon waarvan je denkt...dát lijkt me nou wel wat.
Zo kwam ik een patroon tegen in één van de breibladen van ONline Garn van een gehaakte trui.
Super mooi! En hij leek me erg behaaglijk.

Ik ben op zoek gegaan in mijn mini-winkel naar een garenkleur waar nog voldoende van was.
Een mooie kleur gevonden en uiteindelijk aan de slag gegaan.
Mijn keuze was gevallen op Linie 110, Timona Color.

Een garen van 60% Merinowol en 40% Acryl.


Ik ben er meteen aan begonnen (begin 2016), maar het heeft een aardige tijd stil gelegen. Nu had ik eindelijk de tijd (en moed) om verder te gaan en de trui is af!!

Het patroon is redelijk makkelijk te haken, maar bij de hals moest ik wel even creatief denken...een klein beetje inzicht is best handig, zeg maar. Maar het resultaat mag er zijn!


(ik hou er niet van om met mijn hoofd op de foto te staan, vandaar deze onthoofde foto ;-))

Ik heb achteraf nog een boord op de hals gehaakt, want ik vond het wel een beetje kaal voor mijn doen. Ik hou namelijk niet zo van kou in m'n nek.
Verder heb ik het lijf en de mouwen iets langer gemaakt. Ik heb namelijk nogal lange armen en een langere rug. En dan is het fijn dat je zelf dingen kan maken, dan kan je het aanpassen naar je eigen wensen.

Wat gebruikte ik:

Het patroon komt uit het breiboek van ONline Garn, winter 2015 (nummer 42)


Zooooo.....ik kan weer een project van mijn lijstje afstrepen.
Op naar het volgende!!

En wat is jouw volgende project??

Liefs,
Annemarlies






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen