donderdag 23 maart 2017

Simpel jasje versieren met applicaties

Soms ontkom je er niet aan om snel iets te kopen.
Het is een beetje tegen mijn principes, zeker omdat ik kleding zelf kan maken.

Maar tja....ik had niet veel tijd om iets te maken en een jas is meestal iets meer werk dan dat je zou willen. Dus ik snel met mijn dochter, tussen schooltijd en speeltijd door, naar de winkels om een jasje te kopen.

Vanwege het tijdgebrek had ik van tevoren bedacht waar ik de meeste kans zou maken en daar stapten we naar binnen (Bristol).
Mijn kinderen zijn nog volop in de groei en ze kijken ook niet zo nauw met spelen, dus een scheur is nog net geen dagelijkse kost.
Vandaar dat ik niet te veel geld wilde uitgeven aan een tussendoor jasje.

En jawel...we vonden iets....



Een beetje saai alleen....
Maar dat is geen probleem!
Een paar leuke applicaties toevoegen en je hebt meteen een heel ander jasje!!





Ik heb de applicaties eerst voorzichtig met het strijkijzer op het jasje gestreken.
Ik heb er een doek tussen gedaan, want het jasje is erg synthetisch.




Daarna heb ik de applicaties vastgezet met de naaimachine, ik gebruikte een gewone zigzag met een smalle steek en dicht op elkaar.
Door de randjes van je applicatie door te stikken komen ze niet meer los tijdens het wassen.

In ieder geval was het kind blij en ikke ook....

Wil je nog andere applicaties zien....kijk dan eens in mijn webwinkeltje.

Liefs,
Annemarlies

1 opmerking:

  1. zo eenvoudig, maar wel lekker uniek. Ik vind hem super! En je dochter vast ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen