zaterdag 26 januari 2013

Een supersnel tuniekje met breinaald 12 of 20.

Soms heb je wel eens van die ideeën waarvan je niet weet hoe snel je er aan wilt beginnen.

Ik had in de boeken van de zomercollectie voor 2013 een superleuk tuniekje gezien bij de inkoop ervan. Natuurlijk heb ik me daardoor een beetje laten (ver)leiden.

Nu was afgelopen woensdag de vertegenwoordiger weer eens over de vloer en ik had die week net een deel van de nieuwe zomercollectie binnen gekregen.
Maar.....(je raad het al)...nog geen nieuwe brei- en haakboeken.....
Ik was een beetje teleurgesteld, want ik wilde het tuniekje graag op de beurs in de evenementenhal in Gorinchem graag laten zien.
De beurs is volgende week al (1 t/m 3 februari), dus de tijd begint min of meer te dringen.

Ik vertelde dit aan de vertegenwoordiger.
Hij keek me aan en zei: `wacht maar even` liep naar zijn auto en kwam terug met het nieuwe patronenblad. Welliswaar zonder vertaling, maar dat is over het algemeen niet zo'n probleem.

Ik blij en dus meteen aan de slag gegaan....

Ik heb het alleen iets anders aangepakt dan het patroon voorschrijft.
In plaats van een "luie wijvensteek" met naald 12 te breien heb ik alles met naald 20 gedaan.
Die had ik toch nog liggen, omdat er al een tijdje breigaren wordt verkocht voor deze dikte naald.
Ik moet zeggen....ik was in ongeveer een uur klaar met breien van zowel voor- en achterpand.

Ik heb alles gemaakt met de Job-Life (Linie 302) en heb een multikleur gebruikt.
Uiteindelijk alles in elkaar gezet en ik heb mijn showmodel ruimschoots voor de beurs klaar!!!

























Wil je het in het echt zien?
Kom dan naar de Creabeurs in de Evenementenhal te Gorinchem op 1 t/m 3 februari a.s.

Lijkt me gezellig!

1 opmerking: