vrijdag 23 juni 2017

Een te kort jurkje aanpassen

Ik koop wel eens hele goedkope jurkjes voor mijn kleine meid, omdat ik weet dat ze groeit als kool en ik er bijna niet tegenop kan naaien.

Soms zitten daar hele leuke dingen bij, zoals dit jurkje...je kan haar daar dan in uittekenen. Jammer ook om zo'n jurkje na 3 keer wassen weg te moeten doen.
Natuurlijk kan een jurkje van deze kwaliteit ook in lengte krimpen vanwege dat wassen, maar dat neemt niet weg dat het gewoon een fijn jurkje is.



Dus dan zit er niets anders op om het jurkje te "verlengen" 

Ik kwam in de kast nog wat kant tegen en dan is het natuurlijk heel snel geregeld.
Ik ga er ook niet teveel tijd aan besteden hoor, het is tenslotte toch maar voor een paar keer dragen en misschien zelfs wel als speeljurk op vakantie.

Dus met een zigzag zet ik het kant erop.
Ik zorg dat ik de zoom van het jurkje iets oprek ten opzichte van het kant en ik stik het kant er aan. Ik gebruik een redelijk brede steek en ik zet de steeklengte ook iets langer dan dat er wordt geadviseerd.
Ik sla aan het begin het kant iets in (een enkele keer) en aan het einde overlap ik het kant met het beginstuk.
Ik stik het kant daar even over en knip het teveel aan stof af.



Nou....geweldig resultaat toch?
Heeft mijn dochter weer een fijn, zomers jurkje....


Fijn Weekend!

Liefs,
Annemarlies

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen