donderdag 22 september 2022

De (her)start van een nieuw project

De vilten pantoffels zijn af!!
Maar ik heb nog geen leuke foto...die houden jullie nog tegoed ;-)

Op naar het volgende project...

Het was al een tijdje geleden sinds ik dit breiproject voor de laatste keer had aangeraakt.

Ik was bezig met een soort lang vest voor m'n dochter met wat vergeten wol (oude voorraad van mijn wolwinkeltje).

Ze heeft de kleur zelf uitgekozen, daar heb ik me niet mee bemoeit.
En ik moet zeggen dat ik het een leuke kleur vind.

Mijn eerste startdatum was al weer even geleden en kleine meisjes groeien door.
Dus ik heb het hele werk (ik was gelukkig nog niet zo heel ver) uitgehaald en op een bol gedraaid.
Ik heb de steken opnieuw opgezet en heb een maat groter opgezet.
Je begrijpt natuurlijk wel dat dit niet zonder slag of stoot ging.
Ik heb uiteindelijk het hele werkstuk 4 keer uitgehaald en opnieuw begonnen om te zijn waar ik nu ben.

Het was elke keer wat:
* verkeerde aantal steken opgezet en daar pas na 4 toeren achter komen
* Breinaalden die niet lekker breien, dus nieuwe gekocht en opnieuw begonnen
* een telfout in het patroon gemaakt....ach... we waren pas 5 toeren verder, dus uithalen

Nu gaat het goed en nu ga ik ook niet meer opnieuw beginnen.

Ik probeer elke keer een stukje verder te komen.
Ik zie dit vooral als een rustgevende therapie.
Dat heb je soms wel nodig.....en het is ook lekker warm op je benen ;-P


Tot de volgende keer!!

Liefs.
Annemarlies



Geen opmerkingen:

Een reactie posten